torsdag 21 februari 2013

Tell me a fortune, enter my soul


Jag har gått till en spådam några gånger tidigare. Hon är jätteduktig och väldigt behaglig att ha och göra med. Jag frågar henne sällan något utan hon har berättat om vad jag känt vid tidigare tillfällen och berättat om vissa saker som kommer att inträffa och ungefärligen när. Hon säger sig se bilder för sitt inre och då det är mina bilder, en okänd och rörig människa, som hon ska tolka så är det förstås inte lätt att tyda precis allt. Men hon har aldrig haft helt fel angående någonting och hon är väldigt konkret i sina förutsägelser.
Det kan vara svårt för många att acceptera att en människa för det första säger sig besitta den här egenskapen, och för det andra att så många tyr sig till henne (hon har nästan bara stamkunder). För mig handlar det om att hitta de små glimtarna av magi som finns runtom mig. Jag har jättesvårt för att bli imponerad och förvånad så för mig är det ett fenomen jag inte kan förklara och därför dras jag till det. Det är precis samma med spöken, även om det inte är något jag gärna anammar lika lätt.

Spådamen har bland annat talat om för mig att jag ska sitta en hel del framför en symaskin. Hon bad mig att inte ta det som ett skämt, och mycket riktigt skrattade jag då för jag har aldrig haft det intresset tidigare, men det slog mig för bara ett tag sedan att jag suttit och sytt på både det ena och det andra på senaste tiden. Det var egentligen till det jag ville komma. Resultatet av detta dyker upp framöver för nu har jag så väldigt rörigt här hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar