måndag 31 december 2012

Hejdå 2012

Att blicka bakåt är som att flyga flygplan på natten; Det är stilla nu, man är högt ovanför och det enda som går att urskilja i mörkret är de större ljuspunkterna.
Jag har aldrig riktigt känt åren skifta förut, och jag har heller aldrig vågat avge några nyårslöften, för oavsett hur mycket man vill något så kan man alltid lära sig att allt inte är så som det verkar, och då kan man ändra riktning.
I år tänker jag avge ett dock. Det handlar inte om rökning eller viktminskning eller karriärmål. Det handlar om välbefinnande på insidan, så att jag kan behandla allt annat väl på utsidan. Jag tänker vara snällare mot mig själv och därmed bli snällare mot världen. Det finns ingenting relativt med vänlighet, inte om alla gör sin del. Så jag tänker göra min.

Tack för allt stöd, tack för alla leenden, tack för kaffet, för insikter, för visdom, medgång, motgång, solsken, mörka och ljusa moln, för erfarenheter, presenter, besök, vänskap och allt allt allt jag blivit rikare på detta år.
Vi ses tvåtusentretton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar