tisdag 4 september 2012

To slow down the time

Jag tycker om att kunna vira in mig i täcket som om jag nästan inte finns, men det är svårt på sommaren då svetten klibbar och det är helt omöjligt att ens ha båda fötterna där under.
Med balkongdörren på glänt har jag sovit helt under täcket och andats den friska höstluften hela natten. Detta bidrog till god sömn och en lindrigare förkylning, som jag planerar att trotsa då jag jobbar 14-22 idag igen.
Snuvig och plufsig sitter jag vid köksbordet och låter Bon Iver bestämma hur rummet ska kännas, låter honom sakta ner tillvaron i mitt huvud. Det tomma glasspaketet på bordet, det halvdruckna mjölkglaset, den kalla kaffekannan, smulorna på duken, allt påminner mig om att jag bor själv och borde vilja städa innan jag åker iväg. Men jag är bara inte sådan. Kalla mig vad du vill, jag antar att jag inte prioriterar tiden på ett sanitärt sätt. Jag prioriterar den efter Bon Iver.

I'm up in the woods, I'm down on my mind
I'm building a sill to slow down the time


Limpan, hoppas att Bali är toppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar