lördag 14 juli 2012

Saker jag tycker om (inspired by sunshinestories)

Att hitta lappar med fina meddelanden - Keso tillsammans med. Allt. - När mina bröder hör av sig - Att höra brevbäraren krångla i brevinkastet och veta att det är en bok eller något annat fint paket till mig - Promenader med Tallest man - När man glömt packa ner något viktigt men bestämmer sig för att inte bry sig - Att se när människor blir glatt överraskade och inte kan hejda sitt kroppsspråk - När Mackan bestämmer sig för att hjälpa mig med disken - När någon annan föreslår att göra något galet - Hank Moody - Att folk konstant slår huvudet i min lampa när de reser sig för att det är en rislampa och ingen får ont - Saker som är små fast de ska vara stora - När någon berättar något ärligt och spontant som många tänker men inte säger högt - Att få ögonkontakt med söta hundar när man är ute och promenerar - Att bli uppringd för att någon måste berätta något nu, nu, nu! - Att Toves farfar ser på Jackass och kallar det för jarackas - När man skojar med nya människor och drar ut på det tills de är övertygade om att man är retarderad - Pannkaksfrukost med Ella - Besvarade, spontana leenden utan att genant väja undan blicken - Skratta tills man gråter åt sina egna vitsar fast ingen annan har fått höra skämtet av just samma anledning - Blåbär - När Tudda sitter på tuben och ringer mig för att prata strunt - Att min mamma plingade på och avbröt mig nu för att hon köpt fina, små utemöbler till min balkong.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar